Deti sú budúcnosť,
tak ako aj veda a výskum

(media relations, social media)

 

Ako dostať deti k vede lepšie než experimentami a možnosťou vyskúšať si, aké to je byť vedcom? Už viac ako 16 rokov sa tejto úlohy zhosťuje neziskový think tank Slovenská organizácia pre výskumné a vývojové aktivity (SOVVA). S návštevnosťou presahujúcou v rekordných rokoch úroveň 160 000 návštevníkov v piatich mestách je vedecko-popularizačnou udalosťou roka.

Aké boli očakávania?

Popularizovať, popularizovať a opäť popularizovať. Posledný piatok v septembri sa zapísal ako deň, ktorý patrí mladým, ale aj dospelým fanúšikom vedy. Našou úlohou je, aby sa v pretlaku informácií nestratila pozvánka a ťaháky aktuálneho ročníka, a to v piatich regiónoch po celom Slovensku. Nezastupiteľnú úlohu v tom hrajú nielen médiá, ale aj sociálne siete.

ac903d4e-756e-4578-af4f-cccf030859d1

Čo sa realizovalo?

Keďže veda nemá na Slovensku na ružiach ustlané, komunikácia podujatia sa zameriava na neplatené výstupy v médiách. Dôležité je pritom zvoliť médiá a formáty s optimálnym zásahom na cieľové skupiny. Okrem tlačových správ avizujúcich individuálne „high-lighty“ v jednotlivých mestách sa komunikácia zameriava na sociálne siete. Tie sú dnes totiž pre mladú generáciu primárnym zdrojom informácií.

Ako sa nám darilo?

Výsledky spolupráce sú najmä výsledkom úžasného tímu SOVVA, ktorý do organizácie podujatia v piatich mestách dáva nielen energiu, nafundraisované finančné prostriedky, ale najmä srdce. Sme hrdí, že môžeme svojimi komunikačnými zručnosťami, ktorých výsledkom sú desiatky neplatených výstupov v médiách, prispievať k tomu, aby si cestu na Európsku noc vedy našlo každým rokom čo najviac budúcich vedcov a vedkýň. Dobrý pocit z odvedenej práce v nás umocnilo aj II. miesto v súťaži PROKOP 2016 v kategórii komunikácie CSR, filantropie a PR pre neziskové organizácie.