Reputation N
Liptovská 2/A
821 09 Bratislava
Kontakty:
0904 968 803
(media relations, social media)
Ako dostať deti k vede lepšie než experimentami a možnosťou vyskúšať si, aké to je byť vedcom? Už viac ako 16 rokov sa tejto úlohy zhosťuje neziskový think tank Slovenská organizácia pre výskumné a vývojové aktivity (SOVVA). S návštevnosťou presahujúcou v rekordných rokoch úroveň 160 000 návštevníkov v piatich mestách je vedecko-popularizačnou udalosťou roka.
Popularizovať, popularizovať a opäť popularizovať. Posledný piatok v septembri sa zapísal ako deň, ktorý patrí mladým, ale aj dospelým fanúšikom vedy. Našou úlohou je, aby sa v pretlaku informácií nestratila pozvánka a ťaháky aktuálneho ročníka, a to v piatich regiónoch po celom Slovensku. Nezastupiteľnú úlohu v tom hrajú nielen médiá, ale aj sociálne siete.
Keďže veda nemá na Slovensku na ružiach ustlané, komunikácia podujatia sa zameriava na neplatené výstupy v médiách. Dôležité je pritom zvoliť médiá a formáty s optimálnym zásahom na cieľové skupiny. Okrem tlačových správ avizujúcich individuálne „high-lighty“ v jednotlivých mestách sa komunikácia zameriava na sociálne siete. Tie sú dnes totiž pre mladú generáciu primárnym zdrojom informácií.
Výsledky spolupráce sú najmä výsledkom úžasného tímu SOVVA, ktorý do organizácie podujatia v piatich mestách dáva nielen energiu, nafundraisované finančné prostriedky, ale najmä srdce. Sme hrdí, že môžeme svojimi komunikačnými zručnosťami, ktorých výsledkom sú desiatky neplatených výstupov v médiách, prispievať k tomu, aby si cestu na Európsku noc vedy našlo každým rokom čo najviac budúcich vedcov a vedkýň. Dobrý pocit z odvedenej práce v nás umocnilo aj II. miesto v súťaži PROKOP 2016 v kategórii komunikácie CSR, filantropie a PR pre neziskové organizácie.